26.12.2012

"Amerikan köleliği spagetti western değil soykırımdır"



Spike Lee başlıktaki sözleri, tahmin edeceğiniz üzre, Tarantino'nun son filmi Django Unchained için sarfetmiş. haklı olduğu noktalar var gerçekten de. Düşüncelerinin kimseyi bağlamayacağını söyleyen Lee bir derginin sorusu üzerine başladığı konuya twitter'da devam etmiş ve bir kullanıcının éAlt tarafı bir film, ciddiye almamak lazım" sözlerine "Yanlış. Bir Of A Nation yüzünden siyahlar linç edildi bu ülkede." şeklinde cevap vermiş.Filmin "son dece saygısız" olduğunu ve "izlemeyi düşünmediğini" de sözlerine ekleyen Lee biraz abartıyor belki ama Tarantino'nun da, niyeti öyle olmasa bile, kimi zaman fena halde 'politically uncorrect' olduğu aşikar. Elbette sahtekarca bir politik doğruculuk iyice tahammül edilmez bir şey ama duyarlı olmakta da yanlış bir şey yok. Gerçi filmi henüz izlemedik ve yargıya varmak için de acele etmemek lazım, ama bu tartışma daha da büyüyecek gibi geliyor bana. Bu arada hemen hatırlayalım; Spike Lee daha önce de Tarantino'yu eleştirmiş ve Jacki Brown'da çok fazla 'zenci' kelimesi kullandığını söylemişti. "Dikkat edin, ben hiç kullanmasın demiyorum, ben de bir çok filmimde zenci kelimesini kullandım, ama Tarantino'da yanlış giden bir şeyler var" demişti Lee.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder