7.04.2017

Ian McKellen o sahneyi anlattı



İstanbul Film Festivali'nde Onur Ödülü alan Sir Ian McKellen az önce Boğaziçi Üniversitesi'nde düzenlenen bir söyleşi etkinliğinde izleyicilerin karşısına çıktı. Melis Behlil'in moderatörlüğündeki söyleşide izleyicilerden birini sorduğu bir soru üzerine McKellen kendisine dünya çapında büyük bir şöhret getiren Gandalf rolünü canlandırdığı The Lord of the Rings'in en unutulmaz anlarından biri olan ve "You sahll not pass!" repliğiyle akıllara kazınan sahne için şunları söyledi: "Her şeyden önce ben o köprünün üzerinde değildim. Bir stüdyodaydım ve karşımda da bir çubuğun üzerine tutturulmuş sarı bir tenis topu vardı. Tenis topu Balrog'du ve ben Peter Jackson'a 'Bu Balrog' neye benziyor diye sordum. O da bana 'Henüz karar vermedik' dedi. 'Korkunç bir canavar olacak, sen tenis topuna bakarak konuş' dedi ve ben de öyle yaptım: 'Geçmeyeceksin!'... İşin aslı J.R.R. Tolkien öyle yazmamış. O 'You can not pass' (Geçemezsin) yazmış, bense 'You shall not pass' (Geçmeyeceksin) demişim.

Bu noktada hemen şunu söyleyeyim, işte sinema tarihi bu tür yanlışlıklarla yazılmıştır. Bana sorarsanız McKellen'ın yanlışlıkla söylediği sözler çok daha etkili, Tolkien fanatikleri kızmasın ama. Aktör sezgisi burada büyülü bir anın yaratılması için son derece faydalı olmuş bence.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder